PRAVNO OBVESTILO

Avtorske pravice

Vsi podatki in vsebina, do katere ima uporabnik dostop na spletnih straneh www.metlika-gastro.si in podstraneh, so last družbe KZ Metlika z.o.o. (v nadaljevanju upravljavec spletnih strani) in so predmet avtorskega pravnega varstva ali druge oblike zaščite intelektualne lastnine. Povzemanje vsebine naših spletnih strani je uporabniku dovoljeno le pod pogojem, da se pri vsaki uporabi navede vir, avtorstvo in povezava na spletno stran www.metlika-gastro.si ali podstran. Uporabniki lahko podatke uporabljajo za osebne, nekomercialne in raziskovalne namene. Pri tem so dolžni upoštevati posebne pogoje uporabe določene pod posamezno vsebino spletnega mesta. Uporabniki, ki ravnajo v nasprotju z navedenimi določbami, bodo odškodninsko in drugače odgovarjali za posledice.

Zasebnost podatkov

Vse osebne podatke, ki nam jih boste na kakršenkoli način posredovali, bomo brezpogojno varovali ter ravnali z njimi v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP, Ur. l. RS, št. 59/1999, 57/2001 in 59/2001). Vaših podatkov ne bomo pod nobenim pogojem uporabili brez vašega privoljenja, jih kakorkoli posredovali ali dali v uporabo tretjim osebam ali institucijam, razen v primerih, ki jih določa zakon. O vsebini in namenu uporabe posredovanih ali zahtevanih osebnih podatkov, je uporabnik obveščen pri vsaki posamezni spletni vsebini, pri kateri se zahteva posredovanje osebnih podatkov.

Omejitev odgovornosti

Upravljavec spletnih strani ni odgovoren za občasno ali trenutno nedelovanje spletnih strani, kakor tudi ne za vso morebitno škodo, nastalo zaradi napačnih, netočnih ali nepopolnih podatkov. Besedila in vsebina na spletnih straneh so informativnega značaja, zato upravljavec spletnih strani ne prevzema nobene odgovornosti  za pravilnost, kakovost in ažurnost podatkov. Pogoje uporabe spletnih strani lahko upravljavec spletnih strani kadarkoli spremeni, brez posebne najave, pri tem pa bodo spremenjeni pogoji pričeli veljati takoj naslednji dan po objavi. Naša spletna stran lahko vsebuje povezave do drugih spletnih strani pravnih in fizičnih oseb, za katere ne sprejemamo nikakršne odgovornosti za vsebino in obliko.

Izvensodno reševanje potrošniških sporov

PRITOŽBE IN SPORI

Trgovec spoštuje veljavne predpise s področja varstva potrošnikov in ima vzpostavljen učinkovit sistem obravnavanja pritožb ter določeno osebo, s katero se v primeru težav kupec lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti. Pritožbo lahko kupec odda na elektronski poštni naslov trgovca prodaja-lj@kz-metlika.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen. Trgovec bo v 5-ih delovnih dneh potrdil, da je prejel pritožbo in sporočil kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval ter ga ves čas obveščal o poteku postopka. Trgovec si bo po svojih najboljših močeh prizadeval morebitne spore rešiti sporazumno. V kolikor to ne bo mogoče, je za reševanje sporov pristojno:

  1. če je kupec tožeča stranka, sodišče splošne krajevne pristojnosti, kot tudi sodišče na območju katerega ima kupec stalno oziroma začasno prebivališče;
  2. če je kupec tožena stranka, sodišče na območju katerega ima kupec stalno oziroma začasno prebivališče.

Za te Splošne pogoje poslovanja in za vse spore med trgovcem in kupcem velja in se uporablja slovensko materialno pravo, pri čemer se ne uporabljajo pravila mednarodnega zasebnega prava, ki bi odkazovala na uporabo kateregakoli drugega prava. Za vsa razmerja ter za pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji poslovanja, se smiselno uporabljajo določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem poslovanju na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu potrošnikov.

Po zakonu o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, trgovec priznava pristojnega za reševanje sporov Evropski center za reševan­je sporov (v nadaljevanju: ECDR), mat.št. 6108890000, s sedežem v Ljubljani, Tomšičeva ulica 6, ki ga ponudnik priznava kot pristojnega izvajalca za reševanje potrošniških sporov. ECDR je pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo RS (v nadaljevanju: MGRT) registriran kot izvajalec izvensodnega reševanja potrošniških sporov in bo t.i. posredovalno-razsojevalni postopek (kombinacija mediacije in arbitraže), za katerega se je odločil trgovec, izvajal v skladu s Pravili ECDR o postopkih izvensodnega reševanja potrošniških sporov, ki so objavljeni na spletni strani www.ecdr.si Na ta način je kupcu/potrošniku zagotovljen hiter, enostaven in učinkovit način izven­sodnega reševanja potrošniških sporov, saj je postopek zaključen praviloma v 30 dneh in je za kupca/potrošnika brezplačen (kupec/potrošnik krije zgolj stroške svojega morebitnega pooblaščenca). Pobuda za začetek postopka se vloži na obrazcu, ki je v elektronski obliki dostopen na spletni strani www.ecdr.si ali v papirni obliki na sedežu ECDR. Postopke izvensodnega reševanja potrošniških sporov vodijo nevtralni strokovnjaki, akreditirani pri ECDR, ki izpolnjujejo pogoje, predpisane z ZlsRPS in so vpisani v register izvajalcev pri MGRT.

Trgovec v skladu z ZlsRPS objavlja tudi elektronsko povezavo na evropsko platformo za spletno reševanje po­trošniških sporov:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL«

Ponudnik, KZ Metlika z.o.o., Cesta XV. brigade 2, 8330 Metlika skladno z določbo 3. odstavka 32. člena Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (Ur. l. RS, št. 81/2015; ZIsRPS) svoje stranke obvešča, da za reševanje potrošniškega spora ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov (IRPS).

Elektronska povezava na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov - SRPS.

STVARNA NAPAKA

Napaka je stvarna, kadar:

  • artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet;
  • artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila trgovcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
  • artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
  • je trgovec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Primernost artikla se preverja z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu.

Kupec mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti trgovca v zakonsko določenem roku in trgovcu hkrati omogočiti pregled artikla.

Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. 

Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo. Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineva dve leti, od kar je bila stvar izročena. 

Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku 6 mesecev od izročitve. Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca. 

Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da: odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek. 

Če obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi ni sporna, mora podjetje čim prej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi. 

Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi sporen.«